mandag 30. juli 2012

30 Dagers Reise Utfordring: #1


Dag # 1 - Ditt favoritt reisemål



Hvorfor jeg liker Hellas:
Full av historie og kultur, vakre landskaper, gresk mat, men best av alle menneskene.

Kunne det være et vanskeligere tema å begynne min 30 Dagers Utfordring med?



Velge bare en av de mange fantastiske stedene jeg har vært som en favoritt?
Det blir som å spørre min mor om hvem av sine barn hun elsker mest?


Egentlig skulle det være enkelt. Jeg har satt en ganske høy standard.

Jeg antar at hvis jeg må gjøre et valg, ville jeg gi hederlig nevne Rhodos som jeg ærlig tror er den vakreste byen i verden.
Rhodos må være en av de vakreste stedene jeg noen gang har hatt gleden av å besøke.

Rhodos by er en av de mest interessante og stemningsfulle byene ikke bare i Hellas, men i hele Middelhavet.
Hjemmet til ridderne av St. John til de ble fordrevet av tyrkerne i 1522 der de etterlot seg en arv av slott og festninger som fortsatt noen av de beste eksemplene på kulturen deres til den dag i dag. Høydepunktene inkluderer Street of Knights, der de ulike lands soldater ble halshugget, Knights slottet og de enorme bymurene.

De gater og smug i Rhodos er full av butikker, barer og restauranter som alle synes å holde åpent til godt over midnatt. Og midt i turistsesongen er det en endeløs strøm av kunder. Køene for drosjene er noen av de lengste jeg noensinne har sett.

For å unnslippe kjas og mas, ta en båt over til øya Symi. Og komme dit er som balsam for sjelen.

Lindos, også kjent som ”den hvite byen” i den sørlige delen av øya er også verdt et besøk for Akropolis og festningsverket, og den vakre landsbyen nedenfor. Det er også en av de varmeste stedene jeg noen gang har vært. Fantastisk!

Fordeler og Ulemper


Positivt: Alt som er nevnt ovenfor
Negativt: Drosjesjåfører
I et nøtteskall: Lett og avslappet land - fantastisk.

 Hvor er ditt favoritt-reisemål?

0 Kommentar(er):

Legg inn en kommentar

Takk for kommentaren din, jeg leser hver og en!
Hvis du trenger et mer direkte svar kontakt meg på min e-post; frkbilmerke@gmail.com, eller send meg en melding på Facebook:) DIN kommentar lyser opp dagen min! ♥
Takk for besøket :)

© FrkBilmerke's Reiseblogg, AllRightsReserved.

Designed by H.S.L