tirsdag 17. juli 2012

"Verdens" Vakreste Sted

 Idag tenkte jeg og fortelle dere om Mitt Vakreste Sted. Hjembygden min Kvæfjord.


Litt Info:
Kvæfjord kommune (nordsamisk: Giehtavuotna) ligger i Troms. Det er den vestligste kommunen i fylket. Den grenser i øst mot Harstad, i sør mot Tjeldsund og Lødingen, og i vest og nord mot Sortland. Det meste av kommunen ligger på Hinnøya.
Kvæfjord har et innbyggertall på 3 018 pr 1. januar 2011.
Kvæfjord er kjent for sine lange jordbruks-tradisjoner og store avlinger med fine jordbær og poteter, og ikke minst for «Norges nasjonalkake» Kvæfjordkaka. Fjorden har tidligere også vært kjent for sitt gode sildefiske.










Dette er en av verdens vakreste steder. Det er her jeg er oppvokst.
Og jeg trives godt her når jeg er hjemme på ferie, men det er på grunn av naturen.
Jordbær i jordbærbygda Kvæfjord blir heller aldri feil.









Visste du at: Norges mest romantiske sted finnes i Kvæfjord?






Dra på kjærlighetsferie til VERDENS MEST ROMANTISKE STED

Fylkesvei 1 i Troms går mellom Ervika i Harstad kommune og Borkenes i Kvæfjord, og ved kommunegrensa passerer du utkikkspunktet Nupen, berømt for spesielt én ting: Sin fantastiske utsikt mot midnattsola. Hit kommer kjærestepar, gamle som unge, for å nyte sommernatta i fjærsteinene, og beundre sola når den daler ned mot horisonten, før den langsomt stiger opp igjen.



Hvor er Ditt Vakreste Sted?

0 Kommentar(er):

Legg inn en kommentar

Takk for kommentaren din, jeg leser hver og en!
Hvis du trenger et mer direkte svar kontakt meg på min e-post; frkbilmerke@gmail.com, eller send meg en melding på Facebook:) DIN kommentar lyser opp dagen min! ♥
Takk for besøket :)

© FrkBilmerke's Reiseblogg, AllRightsReserved.

Designed by H.S.L