lørdag 4. august 2012

Lørdagstipset # 3 - 5 ting å gjøre på en lørdag

Istedenfor å bruke i begynnelsen, midten, og slutten av min helg å tenke på neste ukes jobbing, presenterer jeg min egen versjon av "5 ting å gjøre" som er mer en feiring av å kunne tilbringe to hele dager til å gjøre hva jeg vil (som er innenfor budsjettet mitt selvfølgelig).





 Også, som en annen avsløring, alle disse tingene er ting jeg liker å gjøre, og kan ikke appelleres til noen andre enn meg.

1) Gå på Fretex. Second Hand butikker er perfekt, og du kan finne relativt nye ting for din leilighet / klesskapet for billige priser. Jeg har funnet designerklær med merkelapper fremdeles på, møbler og bøker jeg har ønsket å lese på, til veldig, veldig, veldig billige priser.

2) Unn deg et hyggelig måltid. Nå mener jeg ikke gå ut og bruke alle pengene på en fancy middag. Jeg har funnet ut at jeg får jeg ikke til å ha et måltid som jeg får sitte ned og nyte i løpet av e arbeidsuke. Mens jeg jobber, er jeg alltid på farten, så jeg hiver i meg det jeg kommer over. Så, når jeg kommer hjem om kveldene, kaster jeg vanligvis noe sammen. Men på lørdager, ser jeg det som en sjanse til å gå til mitt favoritt sted å spise, bestille min favoritt ting å spise (eller take away) og sette seg ned og nyte det faktum at jeg ikke behøvde å lage det.




3) Vær en sofagris. Av en eller annen grunn, har folk flest den tankegangen at de må "gjøre ting" i helgene. Helgen skal være full av alle disse morsomme aktiviteter. Jeg tror det er helt greit å ta en lørdag og gjør absolutt ingenting. For eksempel, i stedet for å kjøre rundt hele lørdagen og, gjøre ditt og datt. Bare balle seg inn i noen gode tepper og kose seg på sofaen foran TV eller DVD-spilleren. Lørdag er dagen som de fleste kabel-TV selskaper spiller av filmer hele dagen, så bare slapp av foran TV og se filmer hele dagen. Hvis du trenger mat, trenger du ikke å gå ut. Bare bestill pizza, kinesisk, noe som kan være bringt til deg, så du slipper å flytte :). Hvis du føler dårlig samvittighet for å være lat, få noen andre til å være lat sammen med deg,det vil fortrenge noe av skyldfølelsen.

4) Til deg som du liker å være aktiv. I løpet av uken, finner jeg jeg alltid tid til å gå på tur, eller en joggetur, eller litt tid på treningsstudio. Jeg liker å være aktiv, men jeg synes at tiden ikke alltid er der. Så, på lørdag gi deg selv en time, to timer, uansett hva du liker, til å være aktiv. Ta en lang sykkeltur. Gi hundene en lang tur. Ta deg god tid på treningsstudioet. Når du vet at du ikke trenger å være tilbake når som helst snart, det gjør treningen så mye bedre. Hvis det er ekstremt drittvær, slik det har vært nylig, så jeg foreslår å ta en ny kikk på nummer 3. Drittvær vær er unnskyldning nummer èn for å være lat.




5) Dra på besøk. I løpet av uken, kan jeg ikke få se alle de menneskene jeg faktisk liker å se i løpet av uken. Noen ganger, etter at jeg kom hjem fra jobb er alt jeg vil gjøre, sitte ned og slappe av, ikke være sosial. Så, bruk helgen til å se alle dine venner / familie. De kan også ha bedre forslag til hva de skalre gjøre på en lørdag.




Hva liker du å gjøre på Lørdager?

0 Kommentar(er):

Legg inn en kommentar

Takk for kommentaren din, jeg leser hver og en!
Hvis du trenger et mer direkte svar kontakt meg på min e-post; frkbilmerke@gmail.com, eller send meg en melding på Facebook:) DIN kommentar lyser opp dagen min! ♥
Takk for besøket :)

© FrkBilmerke's Reiseblogg, AllRightsReserved.

Designed by H.S.L