mandag 6. august 2012

30 Dagers Reise Utfordring # 8

Dag # 8 - Et reisemål der du vet alt / det meste av severdigheter.


En kombinasjon av sol, sjø, og en eventyrby som utgjør en levende historie av Middelhavet førte meg til en av de mest populære greske øyene.
Over  12 timer med solskinn hver dag og 26 º C ++ skyggetemperatur om sommeren
Rhodos er det ideelle stedet å slappe av i en av de utallige strendene som omkranser øyas kyst.




Og når solen går ned kan du absorbere mangfoldig historie av øya mens du spaserer rolig gjennom de brosteinsbelagte gatene i gamlebyen. Rhodos ligger på den sørøstlige kanten av Egeerhavet, og dens størrelse, har sammen med sin nærhet til Lilleasia og Midtøsten gjorde det de facto handel, kultur og konflikt gjennom tidene.
Øya Rhodos, og mer spesifikt byen Rhodos, gjennom sine relikvier fra fortiden, utgjør en levende testament til mangfoldet av inntrengere som tok tak i øya og satt sine spor i form av arkeologiske og arkitektoniske bevis. Byens imponerende defensiv vegg - et vidunder av middelaldersk militær arkitektur - rommer et amalgam av gamle greske ruiner, bysantinske monumenter, middelalderarkitektur, og ottomanske basarer. Rhodos 'gamleby er den eldste, kontinuerlig bebodd middelalderbyen Europa, og som sådan UNESCO registrerer det som en World Heritage Site , og den er beskyttet av egnede offentlige reguleringer.



Utover Rhodos gamle bymurene den moderne byen er innrammet i øst, vest og nord av en lang, og bred strand. Flankerer stranden er en endeløs belte av store hoteller (noe styggere enn andre) som sliter med å imøtekomme de millioner av turister som drar ned til øya hver sommer. Bak dette hotell beltet, ligner den nye byen Rhodos en typisk moderne gresk by med travle gater, trafikk, støy, butikker, små torg og et livlig gemytt dag og natt.




Rhodes er en vakker og variert øy. Sin skjønnhet og historie har gjort den til en av de mest populære reisemålene i Hellas for millioner av turister.
Jeg har sett det meste, men jeg har MYE igjen.

Hvilket reisemål kjenner du godt til når det kommer til severdigheter?

0 Kommentar(er):

Legg inn en kommentar

Takk for kommentaren din, jeg leser hver og en!
Hvis du trenger et mer direkte svar kontakt meg på min e-post; frkbilmerke@gmail.com, eller send meg en melding på Facebook:) DIN kommentar lyser opp dagen min! ♥
Takk for besøket :)

© FrkBilmerke's Reiseblogg, AllRightsReserved.

Designed by H.S.L