tirsdag 7. august 2012

30 Dagers Reise Utfordring # 9

Dag # 9 - Et reisemål med godt øl


Hellas!
Fix. Alpha. Vergina. Craft. Så mange flotte øl, men alle er bak den beste ølen - Mythos. 



Mythos er et greskprodusert øl av lager-typen som lages av Mythos Brewery ltd.Mythos Brewery ltd. ble opprettet i 1970 under navnet Henninger Hellas S.A og produserte i all hovedsak det tyske ølet Henninger på lisens. Etter et eierskifte i 1992 endret de navn til Northern Greece Brewery Ltd, fokus ble endret, og ølet Mythos ble lansert i 1997, til så stor suksess at firmaet i 2001 skiftet navn til Mythos Brewery ltd.Mythos er i dag det andre største ølmerket i Hellas etter det nederlandske Amstel, og er det eneste store av de greske ølmerkene.Det er to typer Mythos ol, Mythos Hellenic Lager Beer og Mythos Quality Lager Beer. Den siste er ganske vanskelig å få tak på i vanlige greske butikker.

Jeg har smakt alle mulige øl men MYTHOS er best. 


*Mmm.. Sommer*

Tilbake i Norge kjøper jeg MYTHOS fordi jeg nyter den magiske smaken.
Den er bare himmelsk!



Hvilket reisemål synes du har godt øl?

1 Kommentar(er):

  1. drikker ikke øl jeg da så det kan jeg ikke svare på. Men i Sverige lærte jeg meg en sykt god drink :) sura sivert heter den. Å ettersom jeg har jobbet som bartender så så jeg raskt hva som var oppi drinken å lærte meg den fort :) Her er den hvis noen vil lære seg :

    Det du trenger:
    is
    sprite
    sprit ( hva som helst, men de brukte smirnoff)
    pisang ambon ( den grønne)
    sourmix ( jeg lager min egen, masse pressa citron å lime)
    Kremtopp
    en shaker

    Sånn lager du den:
    Du har is oppi shakeren å tilsetter lik mengde av sprit å pisang ambon. ( 2, 4 eller 6 cl) åsså tar du en liten sprut med kremtopp ( ikke mye) så rister du dette. Ha et drinke glass å ha i litt is, hel så blandingen i glasset å tilsett en liten skvett med sprite. Da vil du få et litt grønn aktig skum øvers i drinken. legg gjerne i en lime å en citron skive åsså. Drikk å nyyyyt :)

    SvarSlett

Takk for kommentaren din, jeg leser hver og en!
Hvis du trenger et mer direkte svar kontakt meg på min e-post; frkbilmerke@gmail.com, eller send meg en melding på Facebook:) DIN kommentar lyser opp dagen min! ♥
Takk for besøket :)

© FrkBilmerke's Reiseblogg, AllRightsReserved.

Designed by H.S.L