tirsdag 7. august 2012

TirsdagsKaffen #3

Hver tirsdag, vil FrkBilmerke’s Reiseblogg rette søkelyset på en reiseblogger, en lenestol-eventyrer, en fritidsforsker, eller bare noen fantastiske bloggere.

Denne uken er min beste venninne Anita klar for litt kaffe. 
Hun er bosatt på Kråkerøy(Fredrikstad) for øyeblikket, men har reist litt i verden allerede.
Hun kommer opprinnelig fra et lite sted utenfor Gävle i Sverige som heter Valbo.Hun har bodd i Norge i 16 år, og man vet jo at Norsk ikke er det letteste språket å lære seg, uansett hvor man kommer fra. Men Anita snakker både Norsk og Svensk flytende. Denne jenta elsker og reise, noe dere snart finner ut av svarene hun gav meg.



Her kommer svarene fra Anita:


1. Hvordan definerer du ordet "reisende", og vil du anse deg selv som en?

Ja si det, en som reiser mye. Ikke nå lenger, men da jeg var liten så reiste vi veldig mye. Bare i Sverige å Norge da Har ikke vært i så mange ulike land. Norge, Sverige,Danmark, Estland, Åland ( mellom Sverige og Norge) og Nederland.

2. Hva har vært din favoritt reiseopplevelse så langt?

Må vel egentlig si hver gang jeg drar til Nederland og tattoverer meg. Har det alltid veldig morro der. Finner alltid noe nytt å se på der borte og alle er så hyggelige.

3. Hva med ditt stolteste reise øyeblikk?

Mitt stolteste reise øyeblikk er absolutt første gang jeg fløy. Jeg har en smule flyskrekk å liker det fortsatt ikke, så jeg er vel litt stolt hver gang jeg går av et fly.

4. Har du hatt noen reise uhell eller dårlige erfaringer? I så fall har disse påvirket hvordan du ser det stedet hvor de skjedde? Vil du dra tilbake?
Sist nå når jeg skulle til Nederland så hadde vi veldig uflaks. Vi hadde ikke fått tatt ut penger til bussen eller vekslet. ( tenkte at det kunne vi gjøre på gardemoen) så da vi kom til minibanken for å ta ut penger til bussen så spyttet bare banken ut kortet. Da bussen kom halv 3 på natten så funket ikke kortet der heller, vi prøvde alle minibanker og bensinstasjoner rundt omkring, men det gikk ikke. Da vi ringte inn på kundeservice så viser det seg at banken "lå" nede og ingen terminaler hadde kontakt med banken. Så da ble det rett og slett ingen tur ettersom vi aldri kom oss til flyplassen. Så neste gang jeg reiser så skal alle penger være vekslet og bussen forhåndsbetalt

5. Nevn en ting du ikke kan reise uten.
Helt klart sminke Uff høres ikke bra ut, men sånn er det nå bare.

6. Nevn en ting du skulle ønske du kunne reise uten.
Det blir nok sminke der åsså gitt. Det tar stor plass, så må jeg pakke det sånn at det ikke blir knust og ødelagt. Har opplevd at det har knust noen øyenskygger og det er ikke noe gøy.

7. Hva tror du har vært den største tingen du har lært med å reise (om deg selv, et mål, en kultur)?
Jeg tror jeg har lært meg å tørre snakke mer Engelsk enn hva jeg har gjort tidligere. Jeg har aldri vært glad i å snakke andre språk, men føler meg mer komfortabel med det nå etter jeg har vært litt i andre land.

8. Hvis du kunne bo hvor som helst i verden, hvor ville det vært og hvorfor?
I Spania eller noe tror jeg. Et varmt og deilig land måtte det ha vært. Er ikke spesielt glad i kulde.

9. Nevn en plass du ønsker å se. Og en opplevelse du vil ha før du dør.
Jeg vil veldig gjerne se regnskogen, åsså vil jeg gjerne dykke før jeg dør.

10. Hvis det var én ting du ønsker noen ville ha fortalt deg før du begynte å reise, hva ville det hvert?
Hmm... Kommer faktisk ikke på noe. Har aldri opplevd noe som tilsier at noen måtte ha fortalt meg ting på forhånd egentlig.
Noen av hennes mange tattooveringer.
Hva synes du?
Anita er ingen blogger, men er veldig glad i å lese blogger.
Legg igjen adressen din da vel, slik at hun kan kommentere på din side også.
----

- Er du en blogger? Eller vet du om noen virkelig interessante i reisebransjen/blogger universet som du ønsker å se intervjuet?
Eller rett og slett noen andre?!

Si ifra! TirsdagsKaffen trenger flere intervjuobjekter.


1 Kommentar(er):

  1. :) koselig å være med på tisrdagskaffen synes jeg :) Må ta en reise sammen en gang åsså :) skulle vært kjempe koselig :)

    SvarSlett

Takk for kommentaren din, jeg leser hver og en!
Hvis du trenger et mer direkte svar kontakt meg på min e-post; frkbilmerke@gmail.com, eller send meg en melding på Facebook:) DIN kommentar lyser opp dagen min! ♥
Takk for besøket :)

© FrkBilmerke's Reiseblogg, AllRightsReserved.

Designed by H.S.L